15-07-2023; Na een heerlijk ontbijtje hebben we onze spulletjes bij elkaar gezocht en (ongeveer 1 uur) met de bus richting de camperverhuur gereden. Ok, we mochten ook nog een stukje lopen maar dat is altijd even lekker. We hadden ook een keuze om met een shuttle bus te gaan maar dat zou ons meer tijd hebben gekost. Nu waren we lekker op tijd om onze camper te halen. We werden vriendelijk/prettig ontvangen, waarna we nog wat papieren moesten doornemen en ondertekenen (jaja, allemaal digitaal). Aansluitend werd ons ’tijdelijke huisje’ aangewezen en kregen we nog wat uitleg over bepaalde zaken (electra / watervoorziening etc.). Gelijk ook maar de koffers grotendeels uitgepakt om te kijken of we alles kwijt konden … dat ging prima hoor. Dus toen kwam het grote moment: wagen starten en rijden maar …. yeaaaah!
Onze ‘echte’ reis is van start gegaan: on the road again 😉

Volgens planning gingen we onze reis starten met de route naar Akaroa, een klein plaatsje onder Christchurch. Niet al te ver rijden op zo’n eerste dag, als er problemen met de camper zijn dan hoef je niet te ver terug te rijden. Uiteraard kon de rit niet beginnen voordat we eerst de plaatselijke supermarkt zouden bezoeken. De voorraadkasten en koelkast moest natuurlijk wel gevuld worden 🙂 Ook gewoon leuk om een supermarkt in een ander land te bezoeken, al schrokken we wel van verschillende prijzen. In Nederland vinden we de komkommers duur, maar hier zijn ze gewoon $ 4,99 (€ 2,82 omgerekend) …
Ongeveer dezelfde prijs voor een losse paprika, die er eigenlijk niet echt fris/fruitig uitzagen.
Nahja, niet meer over denken … gewoon lekker boodschapjes doen en gaan reizen!

Via een zeer mooie en (gedeeltelijk) bochtige route kwamen we aan in het ‘franse’ stadje Akaroa. Onderweg nog wel ergens een stop gemaakt, gewoon even om je heen kijken in het mooie landschap. Qua rijden viel het me alles mee, beetje wennen met het links rijden maar eigenlijk ging dat vanzelf.

We zijn wel direct doorgereden naar de camping, zodoende konden we nog bij daglicht alles op het gemak bekijken qua aansluitingen etc. Bij het ontvangst van de camper krijg je wel netjes uitleg maar je komt pas achter dingen als je er echt mee aan de gang gaat. Alles werkte gelukkig allemaal prima, we hebben alles verder lekker ingedeeld en ons eerste hapje samen gegeten in de camper … leuk!
We zijn deze dag niet meer richting het dorpje gelopen, de zon gaat al snel onder dus op tijd op de camping is wel handig. Morgenochtend gaan we, voordat we verder reizen, nog even het stadje kort bekijken. Mooie eerste camperdag geweest en konden dus met een voldaan gevoel gaan slapen 😉

Hieronder de gereden route van vandaag: