14-07-2023; Wederom een dagje met een vlucht per vliegtuig, dit keer ging de reis naar Christchurch. Charlotte was gelukkig weer bereid om ons vroeg in de ochtend (6.45u) naar het vliegveld te brengen. Lekker op tijd aangekomen konden we op een relaxte manier inchecken en zorgen dat de koffers met het juiste vliegtuig mee zou gaan. Daarna konden we op het gemak een ontbijtje nuttigen, Aan dat ‘gemak’ kwam toch sneller een eind toen we er achter kwamen dat er nog een bagage controle zou zijn … dus snel in de rij. Gelukkig verliep dat allemaal voorspoedig en waren we op tijd voor het boarden. In het vliegtuig nog een leuk ‘gesprekje’ gehad, met een vrouw waarvan haar zoon een hele tijd in Den Haag had gewoond 🙂 Moet zeggen, mensen zijn hier (vaak) zeer vriendelijk en (in andere gevallen) hulpvaardig om je ergens mee te helpen. Erg fijn om mee te maken. Na een korte vlucht van zo’n 1,5 uur kwamen we aan in Christchurch waar we verder gingen met de bus (handig via Google Maps) richting ons hotel. Mochten nog wel even een klein stukje lopen maar beetje beweging kan geen kwaad 😉

We hadden een overnachting geboekt bij Orari Boutique Hotel, erg kneuterig en authentiek (leuk plekje om te overnachten. Na de koffers te hebben gedropt zijn we direct (wandelend) doorgegaan naar het centrum (Riversite Market). Dit is een overdekte hal met allemaal leuke eettentjes (beetje vergelijkbaar met de markhal in Rotterdam, maar dan wat ‘lievelijker’. Daar hebben we een lekkere lunch gehaald bij Indian Streetfood, oi oi oi … wat was dat lekker! 🙂 Er was ook nog wat live muziek, helemaal goed (zeker die sfeer)

Verder nog lekker wat rondgelopen door het centrum, ook nog de gevolgen gezien van de aardbeving zo’n 12 jaar geleden (2011). Na enige tijd zijn we weer even terug gegaan naar het hotel, daar is Silvia zich gaan omkleden voor een lekker rondje rennen (urban trail met stuk park) en ben ik gaan relaxen (voelde me niet helemaa fit). Binnenkort ga ik weer gezellig mee rennen, sowieso omdat het nodig is wegens de NY Marathon en omdat het gewoon erg leuk is om (samen) te rennen in een onbekende stad/omgeving.

Rond etenstijd zijn we weer richting het centrum gelopen, eten moet je toch ergens doen hè. Dat hebben we gedaan in de plaatselijke Mexicaan, die even wat anders was dan van te voren verwacht. Zelf bestelde ik een taco maar die bleek (volgende keer goed lezen Peet!) te zijn gemaakt van zeewier (jammie, haha) maar de zalm, rijst etc. maakte dat wel weer goed 😉 SIlvia at lekker iets met bietjes, dus ik zat wel goed.
Na het eten zijn we nog wat rond gaan lopen wegens het plaatselijke lichtfestival (Tirama Mai), erg leuk om mee te maken. Rond 21.00u moe maar voldoen richting het hotel voor een ‘welverdiende’ rust 😉
Aan het einde van onze reis komen we weer terug in Christchurch.