05-08-2023; Vanmorgen mochten we weer lekker op tijd ons bedje uitgaan omdat we richting het vliegveld mochten. Ons dagje Christchurch was voorbij, nu op weg naar Auckland. Prima ontbijt gehad in het hotel, beetje aan de zoete kant maar goede bodem gelegd. Rond 8u zijn we naar de bus gelopen, was maar 5 minuutjes vanaf ons hotel en al snel kwam deze aanrijden. Was hooguit een ritje van een half uur en we stonden weer op de plek waar we 3 weken geleden begonnen zijn met de campertrip … het vliegveld van Christchurch. Gelijk maar op het gemak naar de incheckbalie gelopen waar we al snel onze koffers kwijt waren (zelf regelen daar). Op zich hadden we nu lekker de tijd bij de gate waar ik nog wat blogjes heb bijgewerkt. Vlucht ging wel wat later maar rond 13.00u waren we geland in zonnig Auckland.

Charlotte stond ons daar al lekker op te wachten in haar nieuwe wagen (Toyota Vanguard), dus helemaal goed geregeld zo. Eenmaal thuis bij Charlotte hebben we onze spulletjes in de kamer gezet en lekker buiten in het zonnetje gezeten. Charlotte en Silvia zijn ook nog even bezig geweest met een ‘zadenhandel’, hahaha. Eind van de middag zijn we met z’n 3en boodschapen gaan doen bij de locale tentjes (slager/buurtsuper). Best leuk om daar even rond te lopen …

Na het eten zijn Charlotte, Silvia en ik met de auto eerst naar Stokes Point Reserve gereden vanwaar je een mooi uitzicht hebt op de stad. Dit alles om een mooie avondfoto te gaan maken. Was erg goede plek qua uitzicht maar niet handig met de camera/statief, overigens ook een wat ‘legubere’ locatie zo onder de snelweg en afgelegen. Daarna zijn we nog een stukje verder gereden naar Bayswater Marina waar je ook een zeer mooi zicht had op de stad. Vind het zelf altijd erg interessant zo’n stad in het donker, met al die lichtjes enzo … leuk. Foto’s zijn niet helemaal geworden wat ik wilde, maar dat kwam meer door een beschadigde filter (had ik even niet in de gaten). Toch wel blij met het resultaat …

Nadat we terug waren zijn we lekker ons mandje ingedoken.