04-08-2023; Vandaag moesten we vroeg op aangezien dit de inleverdag was van de camper. Dus deze moest compleet opgeruimd en weer schoon worden aangeboden bij het verhuurbedrijf. Daarbij moet je ook de camping voor 10u verlaten dus de wekker ging om 7u. Wel eerst op het gemakkie douchen en ontbijten, al ging dat wel tussen het opruimen door 😉 Rond 10.00u waren we klaar en gingen gezellig samen met Charlotte, Dennis en Dimitri nog even bij een bakkertje een bakkie doen met een lekker gebakje 😉

Daarna lekker op pad richting Christchurch maar niet voordat ook nog even de gastank was bijgevuld. We zijn verder niet veel gestopt, wel ergens voor een boterhammetje en natuurlijk wat fotostops. Die laatste was al heel snel en wel aan het eind van het het dorpje … gelijk wat familie shoots gedaan, hahaha.
Ook maar even stil gestaan op de brug (mag natuurlijk niet) om nog even een overzichtsfoto te maken 😉

Eenmaal in Christchurch hebben we de camper afgetankt en ingeleverd bij het verhuurbedrijf, Charlotte bleef achter ons rijden totdat we helemaal klaar waren. Zij gingen rond 18.00u terugvliegen naar Auckland dus hadden nog even de tijd. In Christchurch hadden we een hotel geregeld in het centrum, daar konden we komen door 2 bussen te pakken (prima geregeld, nog wel klein stukje lopen vanaf verhuurbedrijf). Wel weer leuk om in Christchurch te zijn, vind het wel een leuk stadje al moet er nog wel wat gebeuren qua gebouwen na de aardbeving van enige tijd geleden. Eenmaal gesetteld in ons hotel zijn we een rondje gaan hardlopen richting het park. Silvia wilde een rondje van 6 en zelf wilde ik ongeveer 15km maar dat liep uiteindelijk anders. Het eerste stuk hebben we gezellig samen gelopen, na die 6km ben ik verder gegaan. Helaas had ik een route gemaakt die te veel drukke straten doorkruisde dus met regelmaat moest ik stoppen om over te steken. Daarbij moest je op bepaalde plekken op dezelfde weghelft lopen als waar de auto’s reden, ook werd het donker en had ik geen verlichting mee. Op een gegeven moment besloot ik terug te keren naar het hotel via dezelfde route (totaal 11km gelopen maar had meer gekund.)

Eenmaal terug lekker een verfrissende douche en samen gaan uiteten bij een leuk restaurantje (Original Sin) in de stad. Eten was erg gezellig en zeker ook het gezelschap 🙂 Daarna lekker ons mandje opgezocht om morgen weer fris/fruitig richting Auckland te kunnen.