02-08-2023; Afgelopen avond en nacht had het behoorlijk geregend (met wat onweer er tussendoor) dus de kans dat het op hoger gelegen gebieden sneeuw kon liggen was zeer groot. We hadden we de wekker weer vroeg gezet, zodat we op tijd konden vertrekken. De kans dat we moesten omrijden was groot en dan heb je de tijd wel nodig. We houden overigens dagelijks de app ‘MetService‘ en de website Journey Planner in de gaten, zodat we weten hoe het weer en verkeer op desbetreffende dag is. Erg fijn, sommige dingen kan je aardig voor zijn … Hierop zagen we vanmorgen dus ook dat de weg (Lewis Pass) richting Hamner Spring compleet was afgesloten, dus omrijden was vandaag ons ding. In plaats van ongeveer 2.5 uur rijden (buiten de foto stops om uiteraard) zou het een reis van 6.45u (via Blenheim) gaan worden. Niet leuk maar we waren er wel op voorbereid, dus met een glimlach op pad gegaan (na uiteraard een prima ontbijtje) 🙂 Als dit het enige is wat iets ’tegenzit’ deze vakantie dan valt het allemaal erg mee 😉

Toen we eenmaal lekker onderweg waren (zo’n 1.5 uur) zag Silvia dat de weg inmiddels weer open zou zijn, tsja … wat ga je dan doen hè. Terug rijden en wel weer een ‘binnendoor’ weg pakken of de omweg blijven volgen. Toch besloten terug te gaan wat ons in totaal zo’n 2 uur zou schelen, tijd die je kan besteden in Hamner Spring met je familie … Onderweg nog wel verschillende regenbuien gehad (op Lewis Pass sneeuw?) dus de ‘angst’ dat we nogmaals moesten omkeren was er wel 😉 Toch lekker doorgereden en uiteindelijk een winter-wonderland kunnen meemaken op de Lewis Pass. Zow, dat was echt erg gaaf zeg! Hier gelijk maar even een lunchplekje van gemaakt, mooier kan je het niet krijgen 😉 Stel je voordat we door waren gereden, hadden we het vast ook prima gehad … maar die sneeuw op de bergen (blijft leuk!)

Na lekker te hebben genoten van de sneeuw en de lunch zijn we verder gereden naar Hamner Springs. Overigens een zeer mooie route om te rijden, blijf er van genieten. Charlotte en de boys waren daar inmiddels al aangekomen, zij hadden daar een chalet geregeld zo’n 1.5km vanaf onze holiday park. Rond 15.00u kwamen we aan bij onze overnachtingsplek (2 nachten) en hebben gelijk maar een bakkie thee gezet. Charlotte en Dimitri kwamen ook even gezellig langs, voor een bakkie en om daarna wat af te spreken voor een korte hardloopsessie. Dimitri ging met ons meerennen, zou ook maar een rondje worden van 5km dus dat was te doen voor hem. Charlotte heeft ons op een plek gedropt waar we via een (normaal gesproken) leuk pad richting de holiday park konden rennen. Helaas was er te veel water op dit pad en konden we een alternatieve route gaan verzinnen.

Nadat we klaar waren met lopen en douchen zijn we opgehaald door Charlotte, om in hun chalet samen te gaan koken en eten. Was erg leuk om zo samen te zijn met de familie … Lekker bijbabbelen, samen zijn en gezellig rijst met curry en kip te eten (wat wil je nog meer).

Later die avond zijn we lekker lopend weer teruggekeerd bij onze camper. Was weer een mooi dagje zo …

Hieronder de route die we hebben gereden vandaag.