24-07-2023; Vandaag moesten we op tijd ons bedje uit wegens een ‘druk’ programma vandaag. Om 8u gingen we weer even een rondje rennen want dat moeten we ook bijhouden. Het is uiteindelijk een rondje geworden van ongeveer 6km, niet veel maar toch ff lekker bezig geweest.

Direct erna gelijk maar gaan douchen en een snel ontbijtje want we moesten rond 9.45u klaar staan bij RealNZ waarmee we een tochtje gingen maken naar de ‘glowwormcave‘. We werden met een snelle boot naar de westerlijke oevers gevaren van Lake Te Anau. Ondanks dat we al met een kleine groep (26 personen) waren werden we bij de grot ook in 3 kleinere groepjes verdeeld. Eerst kregen we een korte uitleg van de glimwormen / grotten en mochten daarna via een korte maar lage doorgang de grot in. Verder waren het prima looppaden, zoals te zien is op de (niet door mij) gemaakte foto.

We mochten binnen helaas niet fotograferen, op zich ook prima hoor. Op een gegeven moment konden we in een klein bootje stappen, die ons naar een donker gebied in de grot bracht waar je de glimwormen echt wel goed zag. Eerlijk gezegd had ik ‘niet veel zin’ in deze activiteit maar het was eigenlijk best leuk. Het lopen door die grot was echt wel indrukwekkend, zeker met al dat wilde water wat onder je voeten stroomde. Na de tocht in de grot kregen we nog extra uitleg/info over de glowworm en mochten we weer terug met de boot naar Te Anau. Leuke excursie, zeker doen als je in de buurt bent 🙂

Eenmaal weer ‘aan land’ zijn we terug naar de camping gelopen waar de camper op ons stond te wachten. Normaal gesproken moet je al 10u het terrein af zijn maar we hadden gevraagd of we iets langer konden blijven staan, top geregeld. Inmiddels was het lunchtijd dus hebben we een stukje verder een lekker boterhammetje gemaakt. Daarna begon onze reis naar Queenstown, waarbij we halverwege toch wel wat regen hadden met uiteindelijk nam de zon de overhand … lekkah!! Onderweg nog wel een paar keer gestopt voor foto’s en een bakkie koffie. Verder heb ik genoten van deze route, schitterend om de rijden … hier wordt Peet wel blij van 🙂 Vooral dat laatste stuk, mooie en bochtige wegens langs het water met een indrukwekkende omgeving …

Hieronder de route die we vandaag gereden hebben: